Тузари пазят дупки с пищови
Бел. ред. — Иска ми се да напиша коментар, ала не мога. Хвани единия, та удари другия. Мутри плашат с пищов хората, които ще им направят по-добри пътища за возилата им по стотици хиляди евро. Пенсионери викат полицията, защото поправят пътното платно и не могат да си гледат „Дързост и красота” на спокойствие. Същите тези хора, 20-40-годишни, които вечер сядат с ракията и псуват дупките, на другия ден бутат колчетата с колите си. Въпиющо малоумие — да се бунтуваш и противопоставяш именно срещу тези мерки, за които винаги си опявал на общината и които ще ти подобрят качеството на живот. Наистина, без коментар!
Пенсионери гонят работниците, за да не им развалят следобедния сън
Най-много незапълнени дупки остават по улиците в тузарските квартали. Собствениците на лимузини и джипове отказват да преместят возилата си, за да минат машините. Така се стига до парадокса валяците да си тръгват, а зад тях да остават цели ями в асфалта.
Това твърдят от фирмите, заети да ремонтират столичните шосета и булеварди.
Преходът от социалистическия асфалт към "демократичните" кръпки изтормози софиянци в последните 17 години. От уличните дупки пострадаха и нервите, и колите на хората. Жителите на София обаче се оказаха групирани "по интереси" за ямите по пътищата. Едни от тях сигнализират за кратерите по шосетата, други пък ги бранят, включително и с оръжие в ръка. Това твърдят от фирмите, които сега ремонтират софийските улици. "Главбулгарстрой" поправя зоната между "Цар Борис III" и Цариградското шосе до Орлов мост, която обхваща по-голямата част от центъра. "Пътностроителна техника" пък работи западно от "Мария Луиза", а "Геотехмин" с подизпълнител "Пътища и съоръжения" - всички квартали между тях.
Въпросните фирми берат най-големи ядове в тузарските квартали. Три ремонтни компании се опитвали да запушат ямите по една от дългите улици в "Лозенец". Паветата по "Димитър Хаджикоцев" са изкърпени тук-там. Няколко големи пропадания обаче си стоят. Причината е, че хората, които паркират на тези места, категорично отказали да си преместят джиповете и лимузините. Един от собствениците на лъскави возила дори показал заплашително кобура на пистолета си на работниците, разказват майсторите павьори.
Колите бутат сигналните конуси или минават през тях, когато затворим улица да пълним дупките по нея, разказаха от мобилния екип на "Главбулгарстрой". Вярно е, че създаваме неудобство на живеещите в района, както и на преминаващите коли обаче ямите не могат да се поправят от само себе си, коментира шефът на техническото направление на "Главбулгарстрой" Радослав Димитров. На няколко места по калдъръмите на "Лозенец" продължават да зеят точно по причина, че отгоре им са били паркирани коли.
Преместването на автомобилите се оказва задача с повишена трудност и в другия тузарски квартал - "Бояна". Там пък собственик на джип първо отказал да мръдне возилото си, защото под него имало малък кратер. После обаче като видял, че дупките се запълват добре, наредил на екипа да се върне и да изкърпи и неговата яма.
Обитателите на кооперация, пред която ремонтирахме, викнаха полиция, защото им вдигахме шум между два и четири часа, разказаха още работниците. Пенсонерите се нервирали, че чукат под прозорците им, и униформените откликнали веднага на техния сигнал. Дори съставили акт на техническия ръководител, че не спазва обществения ред. Опитваме се да не шумим в тези часове, но това невинаги може да се осъществи, допълва Димитров.
Акцията на "Стандарт" и кметът Бойко Борисов за изкърпване на опасните дупки продължава. Само в първия ден от старта й в редакцията се получиха над 30 сигнала.
Това лято Столичната община си постави за цел да ремонтира малките квартални улици. В някои от тях повече от 30 години не е влизал валяк. На ул. "Димитър Великсин" в Подуяне пък валяците все пак заравнили нещо от асфалта, но просто били ръчни, а с ръчната техника срокът на годност е няколко месеца.
Над 2000 км са софийските улици, които не са ремонтирани в последните 25 години, обясни кметът Борисов. На много места в града павирани улици са кърпени с асфалт. Обикновено там зейват и ямите. Може да се сложи такъв кърпеж, но паветата задължително трябва да се наредят под прав ъгъл, твърдят експерти по ремонтите. Години наред обаче заравняването е било на далавера за малките фирмички, които режели стария асфалт плитко, за да слагат по-малко битум. Така дупката е закърпена до следващата пролет, когато всичко почва отначало.
Сияна Севова
© Standart
0 Коментар/и:
Публикуване на коментар
<< Home